wtorek, 16 lipca 2013

A na obiad kurczak z ryżem nieco inaczej...

Czy i Wam czasem towarzyszą dylematy w stylu co na obiad? Jako piersiożerczyni przedstawię Wam dziś moją wariację obiadową. Danie zatytułowałam jakże zaskakująco:

Czas przygotowania: max 1h
 
Składniki:
  • pierś z kurczaka
  • saszetka brązowego ryżu
  • serek mascarpone
  • dowolne przyprawy
    (przede wszystkim curry i ostry sos/papryczka chili/tabasco - w zależności od upodobań)
  • dowolne warzywa
Poziom trudności: łatwe
Koszt: umiarkowany

Na początku zajmujemy się mięskiem - kroimy w małe kawałki, dodajemy ulubionych przypraw - w mojej misie znalazł się: sos sojowy, czosnek niedźwiedzi, curry, kilka kropli tabasco, ok. 2 łyżek tajskiego sosu chili, ostra przyprawa do kurczaka. Mieszamy, wstawiamy do lodówki, do przegryzienia.

Następnie gotujemy ryż - brązowy, bo zdrowszy, jednak gotuje się 30 min., więc lepiej zająć się nim odpowiednio wcześnie.
Kolejno kroimy drobno ulubione warzywa - ja zdecydowałam się na bakłażana, czosnek, cebulkę, paprykę oraz kawałek pomidora - co by było kolorowo na talerzu.
Warzywa wrzucam kolejno na patelnie podsmażając je na łyżce oleju rzepakowego.
Gdy warzywa nabierają rumieńców, a ryż od 25 minut nabiera mocy - odcedzam go i wrzucam na woka. Mieszam.

Na oddzielnej patelni, również na przysłowiowej łyżce rzepakowego smażę mięso. Pierś szybko nabiera kolorów, więc po uzyskaniu odpowiedniej "opalenizny" dorzucam pękatą łychę serka mascarpone - mieszam.
Nie zapominam jednak o ryżu z warzywami - też go kontroluję;)

Tak naprawdę wszystko idzie gładko i spójnie - gdyby mięso było zamarynowane dzień wcześniej, a zamiast brązowego ryżu byłaby kasza gryczana/kuskus, czy biały ryż, to czas przygotowania tego posiłku skróciłby się o połowę, ale co kto lubi.

Gotowe danie wygląda następująco:
Moim kubkom smakowym odpowiada w 100% - szybko, zdrowo, kolorowo - czyli to, co lubię najbardziej.
A Wy co pałaszujecie najczęściej w urodzajnym w warzywa sezonie? Macie ochotę na inne alternatywy obiadowe w moim wykonaniu? (nie zapominacie, że nie znajdziecie tu dań na miarę Gordona Ramzeja, czy Najdżeli Lołson)

Smacznego!

PODPIS

34 komentarze:

  1. mniam, taki obiad odpowiada mi w 100% :-)
    dzisiaj miałam domowe pierożki z mięsem w wykonaniu siostry, PYCHOTA! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, pierożki z mięsem też są super!:)

      Usuń
  2. Koniecznie wypróbuję, ja także uwielbiam jako dodatek do wszelkich dań mascarpone, - co zresztą przedstawiałam w postach kiedyś, kiedyś :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, a na słodko wrzucałaś przepis, czy raczej na odwrót?

      Usuń
  3. Aż mi ślinka cieknie, muszę wypróbowac ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm. musi być pyszne! szkoda, że nie jem mięsa, ale wszystkie inne składniki pochłonęłabym na raz! :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami również stosuję wersję bezmięsną i też da się wszamać Kasiu, także tego...:D

      Usuń
  5. Super przepis, az sobie zapisze w zakladce i w tym tygodniu postaram sie zrobic.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ukrywam,ze jestem z ciebie dumna kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  7. o mniam głodna się zrobiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale wymyślnie to nazwałaś ;D Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam kurczaka pod każda postacią, wiec spróbuje tego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczak z serkiem mascarpone jest pyszny jadłam, ale troszkę w innej kombinacji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mniam, wiem co dzisiaj już zrobię na obiad

    OdpowiedzUsuń
  12. Ekstra, mnie jak najbardziej odpowiada i na pewno wypróbuję :) I podpatrzę jak przyprawiasz kurczaka, bo też zdecydowanie należę do 'piersiożernych' a moje sposoby przyprawiania nieco mi się znudziły :D
    ps. świetny tytuł nadałaś temu daniu :D

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam kurczaka w każdej postaci;p

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak to wszystko pięknie i apetycznie wygląda ;) Kiedyś spróbuję zrobić taki obiadek :)

    w wolnej chwili zapraszam do mnie na news :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam kurczaka z ryżem w każdej postaci dlatego pewnie wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  16. hmmm, kurczak z serkiem mascarpone? koniecznie muszę sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. I moje kubki smakowe popieściłoby takie danie :) Zapewne nie omieszkam zapewnić im tych przepysznych doznań ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda na przepyszne. Ja także zrezygnowałam parę miesięcy temu z białego ryżu na rzecz tego bardziej wartościowego:) W ostatnich dniach jem go bardzo dużo, stosuję jednak mięcho mielone (raz filety z kurczaka, raz szynkę), papryki, cebulę, czosnek i zajadam się. Twoje danie wygląda jednak na sto razy bardziej interesujące tak więc będę musiała nieco urozmaicić swój jadłospis:)

    OdpowiedzUsuń
  19. ale pychotka:)

    Zapraszam do mnie na rozdanie lakierów do paznokci!:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z chęcią wypróbuję :) Uwielbiam takie sosy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. wygląda apetycznie, a nie wydaje się być trudny do przyrządzenia :) super

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam curry, a nawet jestem od niego uzależniona!:) Z delikatną warstwą mascarpone smakuje wspaniale! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Na pewno było smacznie! Curry jest moją ulubioną przyprawą ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Prosto i smacznie, uwielbiam Twoje przepisy :) Ten też trafia na listę "do wypróbowania" :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, pamiętaj, że nie przejdę wobec niego obojętnie. Jeśli prowadzisz bloga na pewno Cię prędzej czy później odwiedzę.
Jeśli jednak chcesz zostawić tu reklamę, czy inny spam, to wiedz, że nie ujdzie Ci to na sucho! ;)
M.